Összes oldalmegjelenítés

2011. május 1., vasárnap

Torta ballagásra (házi fondant bevonattal)


Hát igen...végre rávettem magam, hogy kipróbáljam milyen is ez a házi fondant készítés....
Kiskukta receptjét használtam, ami nagyon jó:http://kiskukta.blogspot.com/2010/04/nyujthato-fondant-keszites-kepekben.html

Mivel szombatra kellett a torta, így a fondant-ot már pénteken elkészítettem...Hát azért megszenvedtem vele rendesen..anyu besegített picit a gyúrásba-nyújtásba, mert már fáradt voltam és nem bírtam agyikag:D:D De tényleg nagyon szép lett a végererdmény, szóval megéri.Több helyen olvastam, hogy nem szabad folyékony ételfestéket használni..hát nálunk csak az volt itthon, de szerintem teljesen megfelel a célnak.A szürkét széntablettával színeztem.

A torta receptje:

Tészta:
14 tojás
14 evőkanál cukor
2 dl olaj
2 csomag sütőpor
12 evőkanál liszt

Elkészítés:
A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük.Majd hozzáadjuk az olajat és a sütőport is.Végül pedig óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét.180 fokon kb 40 perc alatt megsütjük.
Ez az adag egy 2 cm-es tortaformában készült és jó magas lett, alig fért a formába.

Krém:

Hozzávalók:

2 csomag főzős csokipuding
2 evőkanál jó minőségű kakaópor
2 evőkanál cukor
15 dkg vaj
4 dl tej

Elkészítés:

Először elkészítjük a pudingokat.( 3 dl tejet felforralunk, majd beleöntjük az 1 dl tejben elkevert pudingport és állandóan kevergetjük amíg kész nem lesz /nehogy becsomósodjon/ ).Hagyjuk teljesen meghűlni, majd robotgéppel hozzákeverjük a vajat és a kakaóport.Egy kis rum is mehet bele, de én ebbe nem tettem.

A tortát 3 felé vágtam, betöltöttem a krémmel, majd az oldalát és a tetejét is vékonyan átkentem a krémmel.Ezután kb 2 órára betettem a hűtőbe és csak utána tettem rá a borítást és a díszeket.Majd a kész tortát hűtőben tároltam "felhasználásig" :D:D






Megjegyzés:
a masni készítését itt megnézhetitek (az enyém kicsit béna lett így elsőre, de nem baj...).

http://www.youtube.com/watch?v=4vcVtBfgG8Y

A violinkulcsot először megrajzoltam egy kartonlapra és ezt vágtam körbe.(Akinek készült zeneművészetibe jár..)

A bevonásból megmaradt fondantból pedig kis golyókat formáztam és ezzel raktam körbe a torta alját..

ENNYI:D:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése